30 September, 2012

yeah. kepalsuan cinta murahan

'kepalsuan cinta murahan' buat aku tertarik untuk membelinya.
sewaktu aku menjalani seisi latihan industri. aku syok dengan dunia aku sendiri.

syok tapi bosan.
aku suka kepalsuan cinta murahan.
aku malas nak cerita perihal buku tersebut.



kepalsuan cinta murahan. aku beli sebab tajuk dia.


takda inspirasi. setakat ini sahaja.
thank you.


27 September, 2012

re-post chorus. si peneutralisasi aku.

Sejak dua menjak ini, ku mencari fungsi kewujudan
Dalam persekitaran yang penuh kejumudan
Terperangkap dalam jasad, ku keliru
Mujur ada kau si peneutralisasi pilu
Namun aku tetap murung, berkurung
Tubuh makin susut, menunggu tarikh luput
Komplikasi di halaman rusuk kiri
Makin sukar nak bernafas, nak bergerak, nak berdiri...



kadang kadang. kucing lebih baik memahami diri dari manusia.
i miss you. Mr. Tempe. 
walaupun jauh dirumah. aku merasai peranan Tempe mainkan apabila aku kesedihan.


fly me to the moon- Olivia Ong- 

warkah buat orang tua

orang tua.
perempuan tua. lelaki tua.
ada dua jenis.

orang tua.
anggaran umur antara 20 tahun keatas.
tepat umur 30 keatas.
tepat umur 40 keatas.
50, 60, 70, 80 dan untuk warkah ini sampai 90 sahaja.

orang tua.
aku tekankan pada umur yang bermula dari nombor genap yang pertama tu.
aku pon dah tua.
lahir 1992 dan kini aku dah doplohan.

orang tua.
perangai semakin matang. dan matang dan matang.
bak kata orang tua. lebih makan garam
tapi kenapa tak semua diikuti?

orang tua.
mengeluarkan kata kata bagai dia benar.
bagai dia dah makan garam lebih.
rakyat digula gula (its that related to this post?)

orang tua.
tak sedar diri susah nak dibelai. susah nak disentuh hati.
hish payah.
satu hari. aku bakal tua.
hindarkan aku dari sikap itu segala.

berdiam lebih baik.
kan orang tua?
aku jua. aku anak muda yang sedang hadap tua.

-warkah buatmu wahai orang tua- 
(This post has nothing to do with the living or the dead. please do not feel) 

26 September, 2012

Chinta blabbermouth berMonoloque

Kau hadir bila tiba waktunya
Tidak diundang tak jua dipinta
Walau ku lari namun kau tetap datang jua
Kerana mu cinta tak mampu menahannya

Aku terus mencuba
Untuk lari dari cinta
Kerana perit terasa sengsara tanpa kata
Kerana dusta


Cinta kau luluhkan hati ini
Membuat segalanya indah
Walau sesekali menjengah tiba
Oh cinta terasa bahagia
Hanya menunggu saat dan tika
Aku akan terus melangkah
Walau tanpamu oh cinta
Aku yakin akan adanya setia
Ceritera yang tiada akhirnya
Cinta kau luluhkan hati ini
Membuat segalanya indah
Walau sesekali menjengah tiba
Oh cinta terasa bahagia
Hanya menunggu saat dan tika
Kerana cinta
Terasa bahagia
Cinta
Abadi cinta
Cinta padanya
Cinta satu cinta selamanya

25 September, 2012

dah 3 tahun. baru mahir

hai semua. apa yang 3 tahun tu?
mood datang untuk kembali pada lisathemell ni bila dengar adeleonradio.
baru ingat detik pertama ketika bersemangat untuk manaip banyak banyak.
dan sekarang aku kembali.
aku harap penulisan aku lebih baik.
aku harapkan kemajuan hadir dalam diri.

mula berblogging tahun 2009. spm kot waktu tu.
zaman myspace dan friendster. dan juga cc.
pada mulanya.
blog aku dipenuhi dengan deretan susuan gambar syok sendiri.
tapi tak sampai duckface. oh please lah.