15 May, 2012

Tiga Keping Ringgit Malaysia


Hari selasa.
Hari aku gembira. Barangkali
Eah ye. Nak bagitahu ni.
Hari ni aku dapat elaun.

Kembang kempis hidung tanda gembira.
Hihihihiihi
Aku kerja Isnin sampai Sabtu.
Tiga keping wang kertas je yang aku dapat.
Ish ish.

Barangkali tu kata budak tak sekolah.
Hahahahahahahahhah.
Kerja separuh pengsan.
Hidup single lagi.

Dan masih dibawah tanggungan iba bapa.
Itu pun masih tak cukup.
Terlalu banyak yang perlu dibayar dan terlalu banyak ingin baru membayar.
Aku patut selesaikan yang perlu dibayar dahulu.



Lepas tu. Semua wang aku kosong.
Kosonggggggg beb.
Tiga keping wang kertas yang aku dapat tu dah habis.

Sekejap bukan?
Tapi lepas dapat elaun ni tiba tiba aku rasa rajin sampai nak cuci tandas office.
Apakah ini tandanya?
=.=

1 comment:

Dak Fisha said...

haha. sama cam aku. tapi aku tak pat lagi.. adoiii. bos aku ni