01 May, 2012

Sudah Setahun Rupanya..

'awak, tunggu saya. nanti saya balik dari Genting Klang. kita skype ye.'
baiklah. mata ku sungguh tak tahan. tapi sanggup lagi tunggu dia.
sebab nak skype.

aku terima. aku harap dia yang terakhir dalam hidup aku.
aku berjanji takkan terima sebarang lelaki lagi.
melainkan dia berjanji akan menikahi aku suatu hari nanti.
aku setuju.
aku terima dia. sebagai kekasih.
suatu hari nanti sebagai suami. Insya Allah.

waktu itu, sudah lebih pukul 12.00 malam. 30.04.2011
sesuai sangatlah tu.
sampai sekarang lagi dia masih ungkit hal ni
"saya pandaikan pilih tarikh"
barangkali aku rasa macam nak sepak je pipi dia.
hahahaha, gelak sendirian.

aku semester 3 dia semester 5 waktu itu.
ah, indahnya semester 3.
sering bersama.
dia guru driving academy aku. sementara rakan rakan lagi yang bergurukan lebih mahal.
haha. barangkali itu lah detik terindah. mereka tidak tahu.
hanya aku dan dia sahaja yang tahu.

pabila bahagia dan gembira menyelubungi diri.
waktu akan bergerak dengan lajunya sekali.
dengan kusedari.
sudah setahun aku bersamanya

malam ini. blog yang lama tidak di sentuh.
dan aku sentuh dengan ayat ayat yang manis.
barangkali rasa gula-gula kapas dan tobleron itu.
semena-mena entry untuk si dia.
maaf, aku tahu dari awal lagi. ayat ku memang berterabur.

mood ketika menaip ini.
sambil melayan rentak irama bergenrekan blues.
di myspace radio. ini linknya kalau anda mahukan feel itu. ----> http://www.myspace.com/music/blues/radio
sambil hatiku terkenang kan dirinya.
sambil diri ku menjauh darinya.

aku di johor.
kau di selangor.
barangkali, hujung bulan Mei kita bertemu.
apalagi boleh ku katakan.
aku sungguh teruja.
pertama kali ku berasa hubungan yang mencecah ke setahun pertama kalinya.

yang,
kalau dah nikah aku akan lahirkan anaknya.
kalau tanam benih, akan tinggi pokoknya.
kalau pendek, dah panjang rambutnya.
kalau belajar, dah segar otaknya.
kalau bertapa, dah penuh ilmunya.
dan seterusnya.

aku berharapkan ia berkekalan.
ke akhirnya.
hanya aku dan kau.
sesungguhnya diri ini ikhlas menyayangimu.
selamat ulang tahun pertama.
jangan bimbang.
kau tetap sentiasa dihati ini..



4 comments:

Sue Echan said...

wah, sweetnyeee...

noorniey Azman said...

wink wink~~semoga kekal selamanya :)

Mellissa Juyaini said...

@Sue Echan tengs ;)

Mellissa Juyaini said...

@noorniey Azman insya Allah. pray for us .;)