05 May, 2012

BULAN.

sedih.
sepi.
benci.
sakit hati.
gembira.
ingin tahu.
ingin tumbuk muka kau.

izinkan aku.....
sekali sahaja.
tak banyak ku pinta.
pabila saat bulan datang bintang pergi.
beginilah ku rasa.

sangat perit.
blog usang sebagai tempat luahan.
walaupun tulisan cikai.
hargai lah ini.

aku tak suka saat ini.
semua jadi mangsa aku.
bukan salah aku.
bukan aku pinta.
tapi dah memang.

aku sendiri pun sudah bosan dengan sikap sendiri.
apatah lagi kau.
indahnya detik dapat tumbuk muka kau,
'kau', aku tak tahu lah siapa 'kau' dalam cerita ini.
lantaklah.

dalah, aku benci lah dengan kau.
weyh siapa 'kau' yang kau maksudkan ni mangkok,
weyh mangkok kan aku dah kata aku tak tahu.
jazz lah kau ni.
kau lagi,
kau dan kau.

lama lama pelik dengan ayat 'kau' tu.
kau faham apa aku cuba sampaikan?
aku taip ikut rentak jari je.

awal tadi muka aku masam gila,
semasam muka kau masa marah.
tapi sekarang aku dah senyum.
timbul kembali lesung pipit ni.

okay lah.
gua dah kembali normal.
gua nak layan jazz.
gua harap anda faham perasaan si penulis blog ni.

-LISA RAMONAH-
5.5.12/ 10.48PM/ DUDUK ATAS BEAR BUSUK.



4 comments:

Ikmal said...

frust erk... biasalah tu... rentak hati selalu berubah... alunkan saja ikut rentak music tu... kelak tertarilah ia nanti... >.<

Dak Fisha said...

hehe. lisaramonah pandai bermadah lar...terbaik lah.

Mellissa Juyaini said...

@Ikmal hihi, ikot rentak jazz

Mellissa Juyaini said...

@Dak Fisha tulah nanti ingat sem 5 nak masuk berpuisi. haha