16 April, 2012

Puisi Isnin : Berdarahkah Isninku?

Isnin, hari pertama aku menjejakkan kaki ke sekolah itu.
Isnin, hari malas untuk aku.
Isnin, hari biasa aku dirotan oleh guru disiplin kerna kehadiran ku.
Isnin, hari aku mengeluh.
Isnin, kenapa aku tak suka kau? atau kau yang tak suka aku?
Isnin, berikanlah aku senyuman indah Isnin ini..
Isnin, hanya laptop menjadi peneman aku. facebook jadi rakan.
Isnin, aku melihat. mahasiswa melatah.
Isnin, mengapakah semua ini? isu pendidikan percuma. adakah?
Isnin, terlibatkah aku sekali terjerumus isu politik bagai tiada penyelesaian ini?
Isnin, berikanlah hari baru buat mereka.


Isnin, biarkanlah kau menjadi hari-hari kematangan mereka.
Isnin, jadikan dirimu sebagai hari untuk manusia bersemangat.
Isnin, walaubagaimanapun. kau tetap akan hadir.
Isnin, aku tetap aku menghadapimu. melainkan jikalau aku telah pulang kepada Penciptaku.
Isnin, apakah aku sedang taip ini?
Isnin, jadikanlah dirimu hari paling berharga bagiku.
Isnin, sebenarnya aku tertekan. tekanan yang tinggi, hingga tiada dapatku tafsirkan psi ini.
Isnin, setiap kali hadirnya dirimu. mengapakah aku jadi begini?
Isninku sayang. aku tetap akan terus mencuba menyanyangimu..
Kenapa? kenapa tajuk aku bergitu lari. berdarah bagai...
kah kah kah. gelak Isnin XD

6 comments:

shark said...

ehhehe
ni mesti kes monday blues nie..
suma maleh:p

Bun-Bun-Reyn-Pyon~ said...

amboii berpuitis pula dierr ~ :D

#petamakalijejaksini, follow ?_?

Lisa Amstrong said...

@shark tulah, tiba isnin je malas. huh
-'-

Lisa Amstrong said...

@Bun-Bun-Reyn-Pyon~ lepas ni silah lah singgah lagi. follow jugak :P

Apex said...

isnin ohh isnin...~ hahaha...^__^V

Apex said...

isnin ohh isnin...~ hahaha...^__^V