12 April, 2012

Lisa Meet Crocodile



LISA MEET CROCODILE?
IS THAT SERIOUS? 
assalamualaikum! semalam hari rabu. 11 April 2012.
iaitu cuti umum. so destinasi yang dituju bermula dengan Kota Johor Lama. sebelum kelahiran yang baru mesti ada yang lama kan. so I visit museum johor lama. macam rombongan sekolah pon ada jugak, by the way. seronok jugak jalan-jalan pergi ke tempat bersejarah. banyak yang dipelajari. sedikit sebanyak aku tahu lah jugak sejarah Johor. so now I can be proud to be Johorean. 
So aku nak share sikit gambar-gambar yang mungkin telah dirakamkan oleh aku ataupun afikah... 



selepas meneliti sejarah di muzium kota johor lama atau lebih dikenali debagai Johor Kampung. berkunjung ke detinasi seterusnya.


Di dalam muzium tak boleh tangkap gambar. so sedikit sebanyak aku cuma tangkap dari luar sahaja. boleh lah kan dari takde, ingat senang ke nak jalan-jalan pergi muzium ni. last aku pergi muzium pon waktu sekolah rendah tu pon pergi rombongan. aku pergi muzium negara. hehe


fipper membuatku menjadi seorang yang simple but nice :)


 Taman Buaya.
Taman Buaya? sungguh menakjubkan. beribu riban buaya ada. buaya darat pon ada.
pakcik jaga buaya cakap: PE BARANG  AMEK GAMBAR ORANG KAWEN, CE TRY AMEK GAMBAR BUAYA MASA TENGAH MARAH. HAHA

destinasi seterusnya, ke Teluk Sengat. disini lah segala gambar aku telah dirakamkan oleh photographer yang tidak berupah. muntahlah tengok gambar aku banyak-banyak. muahaha 





korang ce teka beg apakah yang aku pegang itu. 


so, that's all! meet Johore! Lot Of Love <3

12 comments:

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

besnyer jenjalan... is rabu cuti umum g melawat sedara sakit je... xsempat g memana...

p/s: nice pic

Dak Fisha said...

wahh. sempat betul ko jln2 ae. aku xgi ne2 pon. rindunya kat melaka.

Yana Libra said...

kota johor lama tu sunyi je kan kawasan dia?? seram~~~ :p

zatiey said...

comelnye!!

Lisa Amstrong said...

@✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ hehe takpe. lain kali ye. pergi jalan jalan ke muzium.

Lisa Amstrong said...

@Dak Fisha melaka bandaraya bersejarah. da lama tak pergi melaka..

Lisa Amstrong said...

@Yana Libra betul tu! sunyi gila. muzium ni pon dalam hutan. huhu, serammm

Lisa Amstrong said...

@zatiey hehe, buaya tu memang comel pon.. rasa nak pelok pon ada!

yan sempoi said...

klas ko jah...kat FB n Tw asyik ckap psal buaya jer..haha.. apapun. u got wonderful experience..jlez!!

Lisa Amstrong said...

@yan sempoi hahah, aku dah gila dengan buaya dah sekarang ni

Sandra Azwan said...

nice pictures!;-)

Lisa Amstrong said...

@Sandra Azwan tenkiu Sandra !