20 April, 2012

Kembali Kenang#2; Wanita Gedik



Kenapa. Kenapa.Kenapa dan juga kenapa.
Kenapa pagi ini aku merungut?
Seminggu enam kali macam ini.
Masih lagi tak dapat terima realiti.
Kenapa hari ini aku merungut?
Mungkin kerna diri ini semakin melupakanMu.
Alpa untuk bersujud kepadaMu.
Angkuh. Sombong. Bongkak.
Semakin lama aku lupa diri.
Kerna. Tiada siapa memotivasi.
Aku ni gedik. Tak pandai berdikari.
Sekali lagi. Mudah lupa diri.
Bagaimana…………….
Ergh! Aku kusut.





dan, perjalanan hidup ku masih jauh. jika aku terus begini. kapankan ku merasa nikmat kabahagian yang dirahmatiNya.. 

p/s: Ilham: pagi tadi. Bangun tidur. Khamis,090212. 10.10am

2 comments:

izan mama mia said...

kenapa..kenapa..kenapa...hidup mmg banyak persoalan...

Lisa Amstrong said...

@izan mama mia TERlalu banyak sangat persoalan. kita sebagai manusia yang mempunyai akal dan fikiran wajib cari jawapan itu..