23 April, 2012

Kembali Kenang #3; Kemon Lah Beb..


2012. Bertalu soalan untukku. 
What you will be after graduate?
Hanya mampu. Tesenyum. Ketawa. Sedikit terkesima. 
Mungkin.
Chef. Pramugari. Writer. Designer. ARTis.
Mana jurutera alam sekitar? 
Mungkin aku tak dilahirkan untuk jadi itu. 
Then motif study course ni?
Sebab aku nak curahkan kasih sayang terhadap alam.
Bagaimana?
Aku pun tak pasti. *blur-blur.
Teruskan…. Bakat untuk jadi chef? 
Goreng sotong. Berminyak. Berair.
Hasilnya. Sakit kepala menimpa.  
Pramugari? Broken English. Tak cantik. Pipi tembam hidung semek.
ARTis? Tak pandai melukis. Tapi suka berangan.
Berimaginasi. Cukup ke?
Fashion designer?  Tak  pandai design. 
Cuma pandai cipta gaya yang segar. *yeke? 
Writer? Ayat berterabur. Tak menepati ayat Kamus Dewan. Maksud payah nak faham..

Iklan: dunia yang dasarnya bulat. Ianya kejam untuk diterokai. Malah terlalu kompleks untuk mengerti.

Teruskan.
2013. Diploma Kejuruteraan Alam Sekitar. 
Bakal dimiliki.
Apa nak jadi?
Tetap dengan impian diatas tadi?
Berangan lah dengan impian karut tadi tu. 
Persoalan. 
What I wannabe? 
Tunggu..
Teruskan. 
Kemon lah beb. 
Dunia bakal berakhir. Beramal lebih baik. Ganjaran menanti di sana pasti.

sebenarnya aku ni dah salah amek kos ke?
erk? wakakakaka. just fun readers (-_-)
chill lah XD

6 comments:

alinazziyana said...

huhu,..salam perkenalan maya...
same with me..
amek kos dip. seni bina..
adeke peluang kat lua sane??
ade tu ade..tp susah utk dpt...
huhu....
dulu iye2 nak jadi lawyer...polis n detektif...mmg amek sains extreme la kan...alih2 amek dip. yg lari lgsg dr sains..
tp itula kehidupan lissa,...
ap yg kite tak nak tu lah, kite dapat...huhu..just continue..~~~
wassalam....

Dak Fisha said...

yang komen kat atas ni macam pernah aku tgk rupe nyer.

Mellissa Juyaini said...

@Dak Fisha budak DSB lah. huhu. batch kita

Mellissa Juyaini said...

@alinazziyana tulah , bukan semua yang kita mahukan dapat. kan kan. so sekarang ni teruskan je lah lagipun dah tinggal 2 sem.

Mellissa Juyaini said...

kan fisha kan?

About nor mellissa said...

kan?